Δευτέρα, 23 Ιουλίου 2012

Ραδιενεργά απόβλητα (Part 2) - OΛΒ, Τελωνείο



ΔΗΜΟΣ ΒΟΛΟΥ
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

                                                                                    Βόλος, 23 Ιουλίου 2012

Ο Δήμος Βόλου διερευνά σε βάθος τη
διακίνηση επικίνδυνων αποβλήτων μέσω του λιμανιού

Σε ουσιαστική διερεύνηση της διακίνησης από και προς το λιμάνι του Βόλου επικίνδυνων αποβλήτων, προχωρά ο Δήμος Βόλου με αφορμή το πρόσφατο περιστατικό εντοπισμού ραδιενεργού φορτίου σε πλοίο. Στο πλαίσιο αυτό, ο Αντιδήμαρχος Πολεοδομίας και Ποιότητας Ζωής Ν. Μόσχος με επιστολή του προς την ΟΛΒ Α.Ε. και το Τελωνείο Βόλου ζητεί απαντήσεις σε οκτώ ερωτήματα σχετικά με τη διακίνηση επικίνδυνων φορτίων για τα έτη 2011 και 2012, τονίζοντας ότι για το Δήμο Βόλου αποτελεί ιδιαίτερα σοβαρό θέμα, ειδικά μάλιστα όταν και η πρόσφατη απόφαση Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων του λιμένα δεν ρυθμίζει τέτοια θέματα.

Όπως συγκεκριμένα επισημαίνει ο κ. Μόσχος, οι τελευταίες εξελίξεις με αφορμή τη διακίνηση ραδιενεργών αποβλήτων της Χαλυβουργίας μέσω του Λιμένα Βόλου, έχουν προκαλέσει ανησυχία στην τοπική κοινωνία, γι’ αυτό και ο Δήμος Βόλου έχει ξεκινήσει την ουσιαστική διερεύνηση όχι μόνο της εν λόγω υπόθεσης, αλλά συνολικά του θέματος της διακίνησης επικίνδυνων αποβλήτων ή ανάλογων φορτίων.

Σημειώνεται ότι, η διακίνηση επικίνδυνων αποβλήτων ή ανάλογων φορτίων διέπεται από αυστηρή περιβαλλοντική νομοθεσία, η απαρέγκλιτη εφαρμογή και τήρηση της οποίας πρέπει να είναι αδιαπραγμάτευτη. Ως εκ τούτου, τονίζει ο κ. Μόσχος, «είναι προφανές ότι από τη διακίνηση επικίνδυνων αποβλήτων, δημιουργείται εύλογη ανησυχία για την προστασία του περιβάλλοντος της πόλης μας, της δημόσιας υγείας και εν γένει της ποιότητας ζωής των δημοτών μας.

            Από την ΟΛΒ Α.Ε. και το Τελωνείο Βόλου ζητούνται πληροφορίες αναφορικά με τα ακόλουθα:
  1. Ποια ήταν η ποσότητα και το είδος των ραδιενεργών αποβλήτων που διακινήθηκε από το Λιμάνι κατά το 2011 και το 2012, με βάση τα πιστοποιητικά που συνοδεύουν τα εν λόγω φορτία;
  2. Ποίες είναι οι χώρες υποδοχής των φορτίων και ποιες οι χώρες αποστολής αυτών καθώς και οι σχετικές εταιρείες που τα διακινούν ;
  3. Ποια ήταν η ποσότητα άλλων επικίνδυνων αποβλήτων (κατά την ΚΥΑ ΥΑ Η.Π.13588/725 ΦΕΚ Β 383 2006 : Μέτρα - περιορισμοί για διαχείριση επικινδ. αποβλήτων-συμμόρφωση προς ΟΔΓ/ΕΟΚ 91/689/ ), που διακινήθηκε από το Λιμάνι κατά το 2011 και το 2012;
  4. Σε τι συσκευασίες μεταφέρονται τα υλικά αυτά από και προς το Λιμάνι ; Σε ποιο σημείο του Λιμανιού αποθηκεύονται ;
  5. Τηρείται η σήμανση των υλικών αυτών κατά την μεταφορά τους;
  6. Για τις μεταφορές ραδιενεργών υλικών απαιτείται προηγούμενη άδεια της Ε.Ε.Α.Ε. Ελέγχονται από μέρους σας οι άδειες αυτές; Τι άδειες κατέχουν οι μεταφορείς των υλικών αυτών (γενική, μεμονωμένη ή ειδική);
  7. Η Ε.Ε.Α.Ε. έχει πραγματοποιήσει ποτέ ελέγχους τέτοιων υλικών στο Λιμάνι ;
  8. Υπάρχει στο Λιμάνι χώρος όπου υπάρχουν κατάλληλα μέσα για τον έλεγχο εκθέσεως σε ακτινοβολία, σύμφωνα και με το αρ. 11.3.17 της ΥΑ 1014/2001 (ΦΕΚ Β 216/2001 Έγκριση Κανονισμού Ακτινοπροστασίας) ;

Ο κ. Μόσχος υπενθυμίζει ότι ο Δήμος Βόλου έχει ήδη απευθυνθεί στην Ε.Ε.Α.Ε και τους Ειδικούς Επιθεωρητές Περιβάλλοντος, ενώ διερευνά και την Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων της Χαλυβουργίας και τη σχετική απόφαση Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου