Δευτέρα, 13 Φεβρουαρίου 2012

Απάντηση σε Εμπορικό Σύλλογο για την Έλλειψη Διαβούλευσης στο Κυκλοφοριακό


Τις τελευταίες δύο εβδομάδες, δεχτήκαμε σαν δημοτική αρχή, μια άδικη κριτική για τα μέτρα που ανακοινωθήκανε για το κυκλοφοριακό, ότι δήθεν αποφασίσθηκαν, χωρίς διαβούλευση.
Μπορεί κάποιος να βρει όλα τα μέτρα άστοχα, εσφαλμένα, πρόχειρα ή δεν ξέρω τι άλλο, αλλά ένα πράγμα δεν μπορεί να μας καταλογίσει, ότι δεν τα συζητήσαμε με τους φορείς της πόλης. Παραθέτω την απάντηση που έστειλα στον Πρόεδρο του Εμπορικού Συλλόγου, σε σχετική του αίτηση.

ΘΕΜΑ: Κυκλοφοριακές Ρυθμίσεις.
Σχετ: Έγγραφό σας με αρ.πρωτ. 3550/31-1-2012.

Σε συνέχεια του παραπάνω σχετικού σας αλλά και σχετικών δημοσιευμάτων στον Τοπικό Τύπο, με δηλώσεις του Προέδρου σας κ. Τσέλιου, σας αναφέρω τα εξής :
1. Σας αποστέλλω για ενημέρωση σας την 617/24.10.2011 Απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου μαζί με την σχετική Εισήγηση του Τμήματος Κυκλοφοριακού Σχεδιασμού και την Μελέτη της Αναπτυξιακής Εταιρείας του Δήμου Βόλου (ΑΝ.Ε.ΒΟ.) οι οποίες συνοδεύουν την ανωτέρω απόφαση.
2. Η απόφαση αυτή λήφθηκε μετά από μια εκτεταμένη διαβούλευση η οποία διήρκησε 8 περίπου μήνες και κατά την οποία διατυπώθηκαν πολλές και ενδιαφέρουσες προτάσεις, όπως και αντιρρήσεις, ενστάσεις κλπ. Συγκεκριμένα με την υπ’ αρ. 3/ 4.1.2011 απόφαση της Εκτελεστικής Επιτροπής του Δήμου Βόλου ξεκίνησε δημόσιος διάλογος για το κυκλοφοριακό της πόλης, που αφορά το σύνολο των αστικών μετακινήσεων (ΙΧ, ΜΜΜ, ποδήλατα και πεζοί). Αντικείμενο της πρότασης προς διαβούλευση ήταν κατά βάση η χωρική ενότητα του κεντρικού ιστού της πόλης του Βόλου, με πρόθεση, λαμβάνοντας υπόψη και τις ιδιομορφίες όλων των συνενούμενων Δήμων, να ακολουθήσει, σε δεύτερη φάση, πρόταση για τις αναγκαίες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις σε όλες τις ενότητες.
Η διαβούλευση ξεκίνησε την 16.2.2011 και διήρκησε επισήμως δύο μήνες, δηλ. έως την 15.4.2011. Ωστόσο ακόμη και μετά τη λήξη της διαβούλευσης, προτάσεις και παρατηρήσεις κατέφταναν στο Τμήμα Κυκλοφοριακού Σχεδιασμού, γεγονός που μας έκανε να παρατείνουμε ατύπως τη χρονική διάρκεια της διαβούλευσης. Στα πλαίσια αυτά πραγματοποιηθήκανε πολυάριθμες δημοσιεύσεις στον τοπικό τύπο (είναι στη διάθεση σας), συζητήσεις στην τηλεόραση, στα ραδιόφωνα, στα ιστολόγια (blogs). Η πρόταση ήταν διαρκώς «ανηρτημένη» στις ιστοσελίδες του Δήμου Βόλου και της Δ/σης Πολεοδομίας. Ειδικά στην τελευταία δημιουργήθηκε και ειδικός χώρος συζήτησης (forum) όπου μπορούσε ο καθένας ηλεκτρονικά, ακόμη και ανώνυμα να καταθέσει την άποψη του.
3. Ειδικότερα με το Δ.Σ. του Εμπορικού Συλλόγου είχαμε την ευκαιρία να ανταλλάξουμε απόψεις και σε σχετική μας συνάντηση με το Δήμαρχο Βόλου στο Δημαρχείο στις 25.2.2011 (βλ. και σχετικά Δελτία Τύπου στις τοπικές εφημερίδες). Μάλιστα ο τότε Πρόεδρος κ. Μαγαλιός χαρακτήρισε τη συνάντηση εποικοοδομητική και τάχθηκε υπέρ της πρότασης της δημοτικής αρχής για κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στον κεντρικό ιστό της πόλης, με στόχο την αποθάρρυνση της κίνησης των αυτοκινήτων στο κέντρο, σύμφωνα με τα δημοσιεύματα του τοπικού τύπου.
Επίσης με τον τότε Πρόεδρο του Εμπορικού Συλλόγου, είχαμε και δημοσίως συζητήσει τα συγκεκριμένα μέτρα σε τηλεοπτική εκπομπή του κ. Λουκά στον Astra, με θέμα τις αλλαγές στο κυκλοφοριακό της πόλης.
Περαιτέρω δέκα και πλέον μέλη του Συλλόγου σας, με προεξάρχοντα τον ίδιο τον Πρόεδρο σας, ήρθανε στις 14/10/2011 στο γραφείο μου στη Δ/ση Πολεοδομίας και καταθέσανε τις αντιρρήσεις τους για το μέτρο της πεζοδρόμησης της οδού Σπ. Σπυρίδη.
4. Είναι σαφές από τα ανωτέρω ότι οι δηλώσεις περί μη πληροφόρησης, που είδαν το φώς της δημοσιότητας, είναι τουλάχιστον άστοχες, δεδομένου ότι η Πρόταση και τα Μέτρα συζητηθήκανε εξαντλητικά σε μια πρωτόγνωρη και εκτεταμένη διαβούλευση, στην οποία συμμετείχανε δεκάδες φορείς. Επιπλέον η ίδια Πρόταση συζητήθηκε στα πλαίσια της Επιτροπής Βιώσιμης Κινητικότητας, στην οποία συμμετέχουν 20 φορείς της πόλης αλλά και στο συμβούλιο της Δημοτικής Ενότητας Βόλου, στην οποία συμμετέχουν μέλη του Συλλόγου σας. Σε κάθε περίπτωση η ενημέρωση για τα θέματα της πόλης είναι και υποχρέωση του καθενός ατομικά ως ενεργού πολίτη.
5. Η απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου στηρίχτηκες στις Αρχές της Βιώσιμης Κινητικότητας και της Ήπιας Κυκλοφορίας που στοχεύουν στη μείωση των μετακινήσεων με αυτοκίνητο, την ελεύθερη ροή με χαμηλή ταχύτητα και στην με τεχνικά μέσα αποτροπή της παράνομης στάθμευσης.
Προφανώς το κυκλοφοριακό είναι ένα πρόβλημα το οποίο δεν έχει μαγικές λύσεις και το οποίο αντιμετωπίζεται με Κυκλοφοριακές Μελέτες (όπως θα διαβάσετε και στην απόφαση, η τελευταία αντίστοιχη μελέτη για το Βόλο συντάχθηκε το 1995 και εγκρίθηκε το 2000 και είναι ήδη ανεπίκαιρη), οι οποίες όμως έχουν σημαντικότατο οικονομικό κόστος.
6. Σε κάθε περίπτωση στόχος της απόφασης είναι η αναβάθμιση του εμπορικού κέντρου της πόλης. Εξάλλου το πακέτο μέτρων με τις πεζοδρομήσεις, τις οδούς ήπιας κυκλοφορίας, με την αποτροπή της παράνομης στάθμευσης, κλπ εκεί ακριβώς αποσκοπεί.
Από τα δημοσιεύματα του τοπικού τύπου, πιστεύω ότι ενδεχομένως κάποια από τα μέτρα που έχουν αποφασιστεί, δεν έχουν διευκρινιστεί επαρκώς με αποτέλεσμα να έχουν δημιουργηθεί ορισμένες παρεξηγήσεις.
Εννοείται ότι είμαι στη διάθεση σας για κάθε πρόσθετη ενημέρωση ή διευκρίνιση, όπως επίσης και για την κατάθεση των οποιοδήποτε προτάσεων, ενστάσεων ή αντιρρήσεων.


Ο ΑΝΤΙΔΗΜΑΡΧΟΣ
ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΑΣ και ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΖΩΗΣ

ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΜΟΣΧΟΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου