Τρίτη, 28 Ιουνίου 2011

Το αυτοκίνητο υπό διωγμόν

Το αυτοκίνητο υπό διωγμόν
Οι αρχές στην Ευρώπη σκόπιμα δυσχεραίνουν τη χρήση τετράτροχων στις πόλεις
The New York Times
Στις αμερικανικές πόλεις καταβάλλονται προσπάθειες να διευκολυνθεί η κίνηση των τροχοφόρων. Η Ευρώπη, αντιθέτως, δημιουργεί ένα περιβάλλον σαφώς εχθρικό για τα αυτοκίνητα. Οι μέθοδοι που ακολουθούνται, πολλές, έτσι ώστε η αγορά τετράτροχου να είναι δαπανηρή και η ζωή του οδηγού μίζερη, τόσο ώστε να επιλέξει πιο οικολογικό τρόπο και μέσο μεταφοράς. Η Βιέννη, το Μόναχο και η Κοπεγχάγη πεζοδρόμησαν κεντρικές οδούς, στη Βαρκελώνη και το Παρίσι τα αυτοκίνητα μοιράζονται τους δρόμους με τα ποδήλατα, στη Στοκχόλμη και το Λονδίνο οι οδηγοί καταβάλλουν διόδια για να φτάσουν στο κέντρο της πόλης, ενώ την τελευταία διετία πολλές γερμανικές πόλεις έχουν δημιουργήσει δίκτυο «περιβαλλοντικών ζωνών» όπου μόνο αυτοκίνητα με πολύ χαμηλές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα μπορούν να εισέρχονται. Σε πολλά εμπορικά κέντρα και οικιστικά συγκροτήματα μειώνονται οι θέσεις στάθμευσης. Οπως σημειώνει ο Πέντερ Γένσεν, διευθυντής της Ομάδας Ενέργειας και Μεταφορών της Ευρωπαϊκής Υπηρεσίας Περιβάλλοντος, «στην Ευρώπη καταβάλλεται προσπάθεια να γίνουν οι πόλεις φιλικότερες για τους ανθρώπους και να εξωθηθούν από αυτές τα αυτοκίνητα».
Στη Ζυρίχη η αρμόδια αρχή καταβάλλει κάθε δυνατή προσπάθεια για να κάνει τη ζωή βασανιστική για τους οδηγούς οχημάτων. Εχουν τοποθετηθεί φανάρια στους δρόμους που οδηγούν στην πόλη, έχουν αφαιρεθεί οι εναέριες πεζογέφυρες, ενώ οι μηχανοδηγοί του τραμ μπορούν να αλλάζουν εξ αποστάσεως το χρώμα του φαναριού ώστε να ευνοηθεί το δικό τους μέσο. Στη Λέβενπλατς, την πιο πολυσύχναστη πλατεία της Ζυρίχης, δεν επιτρέπονται αυτοκίνητα, ενώ ακόμα κι όπου δεν απαγορεύονται, η ταχύτητά τους ανταγωνίζεται αυτήν της χελώνας, έτσι ώστε οι πεζοί να διασχίζουν τον δρόμο χωρίς ανησυχία.
Ανάλογα πειράματα στις ΗΠΑ απέτυχαν παταγωδώς. Βέβαια στη Γηραιά Ηπειρο τα κίνητρα για απομάκρυνση των τετράτροχων είναι πολλά. Οι δρόμοι στα αστικά κέντρα είναι συνήθως στενοί, τα μέσα μαζικής μεταφοράς συνήθως είναι καλής ποιότητας, ενώ η βενζίνη είναι ακριβή. Επίσης, οι χώρες της Ε.Ε. δεν μπορούν να τηρήσουν τους στόχους εκπομπής διοξειδίου του άνθρακα που προβλέπονται από το πρωτόκολλο του Κιότο και έτσι επιβάλλεται ο περιορισμός της κυκλοφορίας των αυτοκινήτων. Παγκοσμίως οι εκπομπές των αεριών που προκαλούν το φαινόμενο του θερμοκηπίου λόγω συγκοινωνιών αυξάνονται και το 50% προέρχεται από ιδιωτικά αυτοκίνητα. Σήμερα το 91% των Ελβετών βουλευτών μεταβαίνει στο Κοινοβούλιο με το τραμ.
Οι συγκοινωνιολόγοι, τώρα, εξετάζουν κατά πόσον θα πρέπει να ρυθμίσουν τα φανάρια ώστε οι πεζοί να μην περιμένουν περισσότερα από 20 δευτερόλεπτα για να διασχίσουν τον δρόμο.

http://news.kathimerini.gr/4Dcgi/4Dcgi/_w_articles_civ_1100004_28/06/2011_447377

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου